Spręsti renovacijos rebusus padės vartotojai

Kaišiadorių rajono savivaldybės meras Vytenis Tomkus, mero pavaduotojas Darius Vilimas ir Administracijos direktoriaus pavaduotojas Voldemaras Maziliauskas susitiko su Vartotojų aljanso atstovais. Susitikime aptartos energetinio efektyvumo sprendimo priemonės rajone.

„Didėjančios energijos išteklių kainos atsiliepė gyventojų išlaidoms už šildymą. Nors Kaišiadorių krašto gyventojai už šildymą moka kiek mažiau nei kitų Lietuvos regionų gyventojai, tačiau laukti tolesnio kainų augimo nėra logiška. Todėl taupyti ir apsisaugoti nuo ateityje kilsiančių kainų reikia jau šiandien. Geriausias būdas siekti šio tikslo yra spartesnė renovacija“, – sakė Kaišiadorių rajono savivaldybės meras Vytenis Tomkus.

Vartotojų aljanso prezidentės dr. Eglės Kybartienės nuomone, vartotojai iš dalies ir patys savo rankose turi galią paveikti savo šilumos sąskaitas.

„Tik nedidelis žingsnis gali skirti vartotoją nuo gyvenimo „kiaurame name“ iki gyvenimo šiltame, reikia tik tam pasiryžti. Kaišiadoryse matome didžiulį potencialą mažinti sąskaitas už šilumą renovuojant daugiabučius. Būtent apie tai kalbėjomės su meru ir jo komanda“, – po susitikimo kalbėjo E. Kybartienė.

Renovuotas namas gali sunaudoti perpus mažiau energijos, negu nerenovuotas. Vartotojų aljansas nori pagelbėti Kaišiadorių gyventojams, pasirengusiems svarstyti renovacijos galimybę. Vykdydama Europos Sąjungos remiamą projektą „ComAct“, aljanso komanda kartu su užsienio ekspertais atliks pasirinkto daugiabučio namo energetinį vertinimą ir pasiūlys optimalius techninius bei finansinius sprendimus.

„Dažnai renovaciją stabdo gyventojų nepasitikėjimas pačiu renovacijos procesu. Vartotojų atstovų nepriklausomas vertinimas ir patarimai turėtų padėti gyventojams priimti greitesnius sprendimus pradedant renovacijos procesą“, – sakė Vartotojų aljanso prezidentė.

Mero komanda kartu su vartotojų atstovais sutarė, kad Kaišiadorių gyventojams savivaldybės kanalais bus platinama Aljanso parengta informacinė medžiaga apie energijos taupymą. Be to, Vartotojų aljansas siūlo kreiptis į telefoninę energetinių patarimų liniją, kuria gyventojai, patiriantys sunkumų apmokant sąskaitas, nemokamai konsultuojami, kaip taupyti energiją. Linija veikia darbo dienomis nuo 10 iki 16 valandos. Telefono numeris, kuriuo teikiamos nemokamos konsultacijos – 8 670 00066, skambučiai šiuo numeriu apmokestinami kaip į bet kokį kitą telefono numerį pagal vartotojo turimą ryšio paslaugų planą.

Meras pasidžiaugė, kad Aljanso atstovų vizitas įvyko pačiu laiku, kai reikalingos visų pastangos sprendžiant gyventojų energetinio skurdo problemą. Jis pabrėžė, kad sprendimų žemo energetinio efektyvumo problemai spręsti bus ieškoma ne tik daugiabučių, bet ir vienbučių namų gyventojams.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Panašūs įrašai